Hem | Kunskapsbanken | Konferenser | Unga konsumenter – utsatta och kapabla

Unga konsumenter – utsatta och kapabla

2010-05-24 14:34
Skriv ut denna sida Skriv ut denna sida
Den 27 oktober anordnar Konsumentverket och Vetenskapliga rådet ett seminarium i Stockholm om barn och unga som konsumenter. Syftet är att bidra till ökad förståelse om hur och varför människor konsumerar som de gör samt stärka unga konsumenters kompetens. Medierådet medverkar i seminarieprogrammet med kanslichef Ann Katrin Agebäcks föreläsning Små barn och stora barn - hur ser deras medievardag egentligen ut? Bakgrunden till seminariet är att  samtidigt som unga människor är kunniga, kompetenta och har ett allt större inflytande i samhället så ökar andelen unga som lever i ekonomisk utsatthet. Seminariet riktar sig till forskare, forskningsråd, politiker, myndigheter, skolledare, media, organisationer, företag, konsumentvägledare m.fl.

Frågor om seminariet besvaras av Eva Jorstadius, [email protected]
Vi samarbetar med